Synpunkter och kvalitetsarbete

Alla verksamheter inom sociala avdelningen arbetar kontinuerligt på olika sätt med att höja kvaliteten i verksamheten. Syftet med att arbeta med kvalitetsfrågor är att förbättra för dem som kommunen är till för.

Sociala avdelningen har ett gemensamt kvalitetsledningssystem. I detta tydliggörs verksamhetens mål, arbetssätt och ansvarsfördelning. Med hjälp av kvalitetsledningssystemet kan alla som söker omsorg och stöd från kommunen erbjudas likvärdig service av hög kvalité.

Kvalitetsarbetet består bland annat av brukarundersökningar, undersökningar i jämförelse med andra kommuner och oss själva.

Har du synpunkter, klagomål eller enkla förbättringsförslag på ordinarie verksamhet, som du snabbt kan få återkoppling på, kan du skicka in det via e-tjänsten synpunkter.länk till annan webbplats Du kan också ta direkt kontakt med berörd verksamhet. Du kan även lämna in ett medborgarförslag som är ett förslag på något nytt utöver ordinarie verksamhet.

Kontakt

  • Sociala avdelningen

    Stöd, rådgivning, vård, omsorg och rehabilitering.

    0380-461 00

    Besöksadress

    Storgatan 48

    Postadress

    Box 53 | 578 22 Aneby

Skriv ut
Senast uppdaterad: 27 januari 2021