Avbrott i kommunens telefoni den 17 november
Tisdagen den 17 november byter Aneby kommun sitt system för telefoni. Bytet är omfattande och berör både medarbetare och invånare. Från klockan 17.00 och några timmar framåt bryts telefonin i kommunens samtliga verksamheter.
Observera att det kan förekomma störningar även den 18 november.
Höglandskommunerna har via Höglandsförbundet genomfört en gemensam upphandling av en ny telefoniplattform. Syftet är att kostnadseffektivisera och att samtidigt öka möjligheterna till samverkan på Höglandet, vilket på sikt ska gynna servicen och tillgängligheten gentemot invånarna i de fem kommunerna. Först ut att byta till den nya telefoniplattformen var Sävsjö och Vetlanda kommuner, som genomförde bytet den 3 november. Därefter följer nu Aneby, Eksjö och Nässjö kommuner den 17 november.
Vilka berörs?
- Under kvällen den 17 november, med start klockan 17.00 bryts alla fasta nummer i upp till några timmar framåt.
- Samtliga mobilnummer kommer med start klockan 17.00 och under kvällen/natten att flyttas från kommunens nuvarande operatör till den nya, vilket kan innebära att mobilnummer kan vara otillgängliga tills dess att byte av SIM-kort har genomförts.