Upphandlingsverksamheten i Aneby kommun är en del av verksamhetsstödet och ingår som en del i Kommunserviceavdelningen.
Aneby kommun annonserar upphandlingar i egen regi via upphandlingsverktyget Visma TendSign, intresserade företagare kan kostnadsfritt erhålla konto för att komma åt upphandlingsdokumenten.
För att göra det lättare för företag att göra affärer med oss samarbetar vi inom inköp- och upphandlingsområdet genom ett affärsstrategiskt råd. På så sätt kan upphandlingsarbetet göras smidigare både för oss och för leverantörerna.
Ytterligare stöd och information om offentlig upphandling finns tillgänglig hos Upphandlingsmyndigheten, vilken ger stöd och förmedlar kunskap om den offentliga upphandlingen genom utveckling av verktyg och metoder för upphandling.
Aneby kommun genomför upphandlingar i egen regi med målsättningen att få maximal avkastning på skattemedlen i form av den goda affären och möjliggörandet av ett gott affärsklimat. Den politiska viljan och inriktningen för verksamheten utgår från Riktlinjer för upphandling och inköp samt Upphandlingspolicy.
Upphandling sker i enlighet med Lagen om offentlig upphandling, vanligen förkortad LOU. Upphandlingslagstiftningen bygger på ett EU-direktiv och beskriver hur en myndighet ska gå tillväga vid konkurrensutsättning av varu-, tjänste och entreprenadköp.
Att samverka och göra affärer med offentlig sektor kan innebära stora möjligheter för dig som är företagare. I dokumentet nedan kan du läsa om hur det går till att göra affärer med offentlig sekor.
Fastighet, gata, park, kost, lokalvård, politisk administration, reception och växel, kommunikation, upphandling och digitalisering.
Storgatan 48
Box 53 | 578 22 Aneby